TY - JOUR ID - 1056 TI - آسیب شناسی اقتصاد رفتاری اولیای دانش آموزان مدارس ابتدایی هیأت امنایی ناحیه یک اردبیل با استفاده از نظریه داده بنیاد JO - رهبری آموزشی کاربردی JA - AEL LA - fa SN - 2717-4484 AU - امیریلر, وحید AU - سلیمانپور, جواد AD - آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل٬ کارشناس تکنولوژی و گروه های درسی ابتدایی AD - استادیار برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد واحد تنکابن Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 1 IS - 2 SP - 45 EP - 54 KW - اقتصاد رفتاری KW - مدارس KW - هیات امنایی DO - N2 - این پژوهش با هدف تأثیر اقتصاد رفتاری اولیای دانش آموزانی که فرزندان خود را از مدارس عادی به مدارس ابتدایی هیأت امنایی انتقال داده اند انجام شده است. برای گرد آوری داده های مورد نیاز با استفاده از روش نمونه گیری گلوله برفی 15 نفر انتخاب و با این افراد مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام شد. از اطلاعات گرد آوری شده در مصاحبه ها ، بر اساس فرآیند نظریه داده بنیاد ، طی مراحل سه گانه کدگذاری داده بنیاد (باز ، محوری و انتخابی) به ترتیب 101 کد باز ، 44 مفهوم و 23 مقوله مقوله استخراج گردید. در مرحله نهایی نیز مقولات در ذیل مؤلفه های اساسی نظریه داده بنیاد ( شرایط علی ، محوری ، مداخله ای ، راهبردی و پی آمدی ) قرار گرفتند و نهایتا مدل نهایی پژوهش شکل گرفت که نبود نیروی انسانی کافی و کمبود تجهیزات به عنوان مقوله های زمینه ای مشخص شدند و در پایان مشخص شد در صورت ایجاد شرایط و امکانات مناسب پیامدهایی مانند گسترش عدالت آموزشی ، مشارکت همه جانبه اولیا در مدارس ، افزایش کارایی مدارس ، جلوگیری از تراکم دانش آموزان در مدارس و بالابردن اعتماد اجتماعی به مدارس را به دنبال خواهد داشت. UR - https://ael.uma.ac.ir/article_1056.html L1 - https://ael.uma.ac.ir/article_1056_b2097ce37af06fc521a9ed566a5a49ae.pdf ER -