%0 Journal Article %T بررسی تاثیر رهبری اصیل بر مهارت‌افزایی با تاکید بر نقش میانجی خودکارآمدی حرفه‌ای معلمان %J رهبری آموزشی کاربردی %I دانشگاه محقق اردبیلی %Z 2717-4484 %A محمدی, پروانه %A اردلان, محمد رضا %A احمدی, محسن %A عزیزی, احمد %D 2022 %\ 10/23/2022 %V 3 %N 3 %P 69-82 %! بررسی تاثیر رهبری اصیل بر مهارت‌افزایی با تاکید بر نقش میانجی خودکارآمدی حرفه‌ای معلمان %K رهبری اصیل" %K مهارت افزایی" %K خودکارآمدی حرفه ای" %K معلمان" %R 10.22098/ael.2022.11472.1152 %X پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر رهبری اصیل بر مهارت افزایی با تاکید بر نقش میانجی خودکارآمدی حرفه ای معلمان انجام شد. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران و معلمان مقاطع سه گانه شهرستان نهاوند بود. تعداد 331 نفر از آنها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای جهت مطالعه انتخاب شدند. روش برآورد حجم نمونه آماری جدول مورگان بود. برای گردآوری داده های پژوهش از سه پرسشنامه استاندارد رهبری اصیل، مهارت افزایی و خودکارآمدی حرفه ای استفاده شد. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و مدل سازی ساختاری در نرم افزارهای آماری Lisrel وSPSS تحلیل شدند. نتایج نشان داد که تاثیر رهبری اصیل و خودکارآمدی حرفه ای بر مهارت افزایی مثبت و معنی دار می باشد، همچنین مشخص شد که تاثیر رهبری اصیل بر مهارت افزایی با نقش میانجی خودکارآمدی حرفه ای مثبت و معنی دار بود. در نتیجه از عوامل اثر گذار بر مهارت افزایی معلمان توجه به رهبری اصیل و خودکارآمدی حرفه ای می تواند باشد. %U https://ael.uma.ac.ir/article_1846_73d98f5b16763a949f2cabf4792caea8.pdf