TY - JOUR ID - 1434 TI - تجربه زیسته معلمان مدارس غیرانتفاعی شهر اصفهان از مشکلات دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در کلاس‌های بر خط در دوره شیوع ویروس کرونا JO - رهبری آموزشی کاربردی JA - AEL LA - fa SN - 2717-4484 AU - یکتا, محمّدرضا AU - حیدری, صدیقه AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده، گروه مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران. AD - دانشجوی دکتری سنجش و اندازه گیری، گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه، ساوه، ایران. Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 2 IS - 3 SP - 23 EP - 30 KW - مشکلات دانش‌آموزان KW - مقطع ابتدایی KW - کلاس‌های بر خط KW - تحلیل کیفی KW - کرونا DO - 10.22098/ael.2021.1434 N2 - هدف این پژوهش، تحلیل ادراک معلمان مدارس غیرانتفاعی شهر اصفهان از مشکلات دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در کلاس‌های بر خط در دوره شیوع ویروس کرونا بود. این مطالعه با استفاده از رویکرد کیفی و طرح نظریه مبنایی صورت گرفت. به منظور گردآوری داده‌ها از مصاحبه کیفی نیمه‌ساختاریافته استفاده شد. با استفاده از نمونه‌گیری هدفمند، پس از انجام 35 مصاحبه اشباع داده‌ها حاصل شد. تحلیل عمیق دیدگاه‌های معلمان، موجب شناسایی و دسته‌بندی 23 کد باز در قالب 4 مشکل آموزشی (3 کد باز)، اقتصادی (2 کد باز)، فیزیولوژیکی (2 کد باز)، روانشناختی و رفتاری (16 کد باز) گردید. از بین کدهای شناسایی شده عدم ارتباط چهره به چهره با معلم و خستگی ذهنی دانش‌آموز در مشکلات روانشناختی و رفتاری، افت شدید یادگیری دانش‌آموزان فعال در مشکلات آموزشی، نداشتن اینترنت و بسته در مشکلات اقتصادی و آسیب‌های ناشی از اتصال زیاد به اینترنت از دیدگاه معلمان جدی‌ترین مشکلات دانش‌آموزان در طول آموزش بر خط بوده است. UR - https://ael.uma.ac.ir/article_1434.html L1 - https://ael.uma.ac.ir/article_1434_2965e7e9bf8283b609ffd7d2797d94be.pdf ER -