بررسی و تببین رابطه بین موانع زیرساختی، فنی و تجهیزاتی با استفاده درست و بهینه از شبکه اجتماعی دانش آموزان(شاد) از دیدگاه مدیران مدارس شهرستان دورود

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

استادیار، گروه مدیریت،واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران، ایران

10.22098/ael.2023.12822.1269

چکیده

این پژوهش با هدف آگاهی از رابطه بین موانع زیرساختی، فنی و تجهیزاتی با استفاده درست و بهینه از شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) از دیدگاه مدیران مدارس شهرستان دورود به روش توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی به انجام رسیده است. جامعه آماری پژوهش شامل116 نفر از مدیران مدارس شهرستان دورود است که به دلیل محدویت جامعه آماری از روش سرشماری استفاده شد و همه اعضاء جامعه آماری مورد مطالعه قرار گرفتند. برای گردآوری داده های مورد نیاز پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. پایایی پرسشنامه بر اساس فرمول ضریب آلفای کرونباخ 82/. برآورد گردید. برای تحلیل داده های گردآوری شده در بخش آمار توصیفی از فراوانی، درصد و میانگین و در بخش آمار استنباطی نیز از ضریب همبستگی پیرسون و کلموگروف اسمیرنف برای تعیین نرمال بودن داده ها استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها نرم افزار آماری SPSS26 مورد استفاده قرار گرفته است. یافته های پژوهش نشان داد که از دیدگاه مدیران مدارس شهرستان دورود بین موانع زیرساختی (545/0)، موانع فنی(489/0) و تجهیزانی(551/0) با استفاده درست و بهینه از شبکه اجتماعی دانش آموزان(شاد) رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Investigating and explaining the relationship between infrastructural, technical and equipment barriers with the correct and optimal use of students' social network (Shad) from the point of view of school administrators in Doroud city

نویسنده [English]

  • Mansour Torkiantabar
Assistant Professor,Department of Management, Shahr-e-Qods Branch, Islamic Azad university, Tehran, Iran
چکیده [English]

This research was carried out with the aim of knowing the relationship between infrastructural, technical and equipment barriers with the correct and optimal use of the students' social network (Shad) from the perspective of primary school teachers in Doroud city, using a correlational descriptive-survey method. The statistical population of the research consists of 116 school principals in Doroud city, and due to the limited population, the census method was used and all the members of the statistical population were studied.. A researcher-made questionnaire was used to collect the required research data.Overall reliability of the questionnaire based on Cronbach's alpha coefficient formula / 82. It was estimated. To analyze the collected data in descriptive statistics, frequency, percentage and mean and in inferential statistics, Pearson and Kolmogorov-Smirnov correlation coefficient were used to determine the normality of the data. SPSS26 statistical software was used for data analysis. The findings of the research showed that from the point of view of the school administrators of Durood city, there is a positive relationship between infrastructural barriers (0.545), technical barriers (0.489) and equipment barriers (0.551) with the correct and optimal use of the students' social network (Shad). And there is meaning.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Student Social Network (Shad)
  • Infrastructure Barriers
  • Technical Barriers
  • Equipment Barriers

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 17 خرداد 1402
  • تاریخ دریافت: 11 اردیبهشت 1402
  • تاریخ بازنگری: 06 اردیبهشت 1403
  • تاریخ پذیرش: 17 خرداد 1402